Mitt Mat-sommarminne!

Måste bara berätta om en underbar matupplevelse jag hade på min semester. Syster och jag skulle laga mat till Mamma och Pappa. Och de blev hur gott som helst!


Grillad lax i foliepaket med sallad och grillad halloumi

Laxen läggs i folie och därefter tar du på olja, citronsaft, salt, peppar och chili. Du kan även låta några citronskivor ligga i. Sedan stänger du paketet och grillar tills laxen är färdig. Salladen bestod av sallad, gurka, paprika, tomat, fetaost, vattenmelon och cashewnötter, som sedan toppades med balsamico. Till det hade vi en god sås gjord på turkiskt yougurt, lime och citronsaft, vitlök, salt och peppar.

Testa medans ni kan, ni kommer inte bli besvikna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0