Varning för känsligt inlägg!

Division ett nästa! Igår tog vi vår andra kvalmatch seger vilket betydde att vi spelar i ettan nästa säsong. Det är helt galet och det har fortfarande inte sjunkit in än.. Vi satte upp ett mål innan säsongen och vi överträffade det!

Jag minns så väl om hur jag funderade inför säsongen..  Först när vi förlorade träningsmatchen mot färjestaden med 10-3 så trodde jag att vi var körda. Vi satte upp ett mål att vara topp tre efter säsongens slut och de trodde jag var omöjligt. När vi sedan spelade björnslaget och det gick så bra så började man ändå få lite hopp. Så här i efterhand har jag björnslaget att tacka, för det var då jag blev omskolad till center. Det var de bästa som kunde hända för min egen del. Sedan började säsongen och efter tolfte raka segern med TVÅ derbyvinster så började man känna lite kvalvittring. De blev till slut bara en förlust på 18 matcher och det är så grymt bra. Nu efter våra två kvalmatcher och med divison ett platsen i vår hand kan man verkligen se tillbaka och vara så nöjd.

Vi fick höra många tacktal i bussen hem igår, men eftersom mikronfonen inte är något för mig så tar jag det här istället:

Vill tacka för en underbar stämning och lagsammanhållning, roliga träningar, våra tränare som varit en stor del i framgången, allas motivation och kämparinstinkt, alla våra vinster och såklart alla våra sjuka lagfester. Jag tror att det är vår sammanhållning och att vi är lika bra på varje position som gör att vi är där vi är idag. Sen vill jag även säga att så lycklig som jag är just nu och som jag är med vårt underbara lag, var längesen jag var. Det här är en upplevelse som inte alla får vara med om och jag känner mig så lyckligt lottad att få vara en del av de här. Jag är verkligen stolt över oss och mig själv!

Cl till landslaget!




(snodde lite bilder från Frida, eftersom mamma glömde kameran)

Nu ska jag sova och de gör jag med ett leende på läpparna. Imorgon är jag ledig så då ska jag ta igen de timmar jag inte sovit inatt. Tack alla för igår, en grym förfest hos danne och all dans på palace, bästa kvällen på länge!
Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0