Det förflutna!

det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
och det är så det känns när jag tänker på dig
allt är så förgängligt allting kan brista snart
men du är oförstörd för mig


men tiden har sin rätt att förändras där den går
och den är hos dig nu, inte hos mig
jag ska aldrig mera fundera på vad som gick fel
och aldrig älska dig igen


men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig


men allting kräver mera nu 
för nya dagar väntar med nya tidsfördriv
det som varit är nu de förflutna
så ta dina minnen och lämna mitt liv.

Fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0