Dag 09 - Min tro

Det är lite komiskt att just "min tro" kommer idag. Det var nämligen så att imorse så plingar de på två äldre damer och börjar prata om att Gud hetter Jehova osv. Jag var snällt tvungen att förklara att jag inte är kristen och för att få dem att gå, men de tog säkert fem minuter innan hon hade slutat babbla och jag stängde dörren.

Iallafall, jag är konfirmerad men jag är ingen troende kristen. Jag tror att det säkert finns någon som skapat världen och att de kanske finns någon högre makt, men det är inget jag funderar över eller tror på. Min tro är iallafall att de finns människor som är goda och att man då efter livet får det bra och tvärtom.. Det viktigaste är att man mår bra!

Kommentarer
Postat av: Jersan

Jag håller med dig om att det viktigaste är att man mår bra =) För mår människor omkring en bra mår man själv bra!

2010-12-10 @ 08:45:19
Postat av: Anonym

Varför konfirmerade du dig om du varken är kristen eller tror på Jesus? Var det grupptryck eller rent ut sagt någonting du ville göra för presenterna man får?



Detta frågar jag bara av ren nyfikenhet. Ingenting illa menat mot dig. Men många säger att dem varken är religiösa eller troende med ändå lyckats göra allt som förknippar dem med kyrkan, Gud och kristendomen.



Föresten blogga mer!

2010-12-10 @ 21:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0