Julkänslor

Ja de är bara förnamnet: julmusiken är i högtalaren, vi pyntar med lite julsaker, lussekattsdegen är på jäsning och vi håller på och gör pepparkakor, vilket vi precis fick tänka om på för att degen var för kletig, får vänta en eller två dagar så blir de nog bra. Degen var iallafall väldigt god ;) Efter lussekatterna ska vi iallafall göra en saffransockerkaka som vi ska ta med till Frida & tommy. Jag vet att frida sa att tommy inte äter kakor och sådant, men han får väl skippa den isåfall, men då missar han något för den är grymt god;)

Önskar iallafall alla en trevlig kväll!

Update: Baka är inte min grej alltså. Allt gick jättebra tills jag kom på att jag glömde pensla bullarna :( fick göra de lite snabbt sen in med dem igen sista minuten. Blev inte lika gyllengula som de ska bli, men var iallafall väldigt krämiga och goda i smaken, så får väl se de rätt lyckat ändå :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0