Helgen!

Den helg jag längtat så mycket till är över. Och den har varit helt underbar. Snipp snapp slut, så var sagan slut.

Inte riktigt, tänkte berätta lite om helgen så blir nog rätt mycket text så ni vet.

I fredags var det ett minikalas för mamsen, vilket slutade med tre fulla killar(andreas, pappa och hans kompis micke) och två lite smått berusade damer(mamma och marie). Själv var jag nykter såklart eftersom vi hade match dagen efter. De var iallafall väldigt roligt och jag börjde fundera om vi skulle se ut så när vi är i den åldern haha.

I lördags var de som sagt match för våran del och oj vilken match vi gör. Är troligen den bästa för säsongen och vi vinner mot de forna obesegrade laget i serien Östra, nu är vi efter fyra matcher de enda laget som är obesegrat, deni! :) Så vi fick alltså två saker att fira till kvällen. För sedan var de bara att bära sig hemåt och fixa i ordning inför festen. Mamma och pappa lagade all mat, medan jag gjorde iordning dukning, tände ljus, fixade bål m.m. Klänningen som jag hade denna kväll var en grymt snygg svart paljettklänning som andreas gav mig i födelsedagspresent, mums! Sen började gästerna trilla in och vi minglade lite med den goda bålen.. När alla hade kommit så började vi lite smått äta från den goda buffén och alla verkade vara nöjda och glada. När de plingar på dörren och jag går ut för att kolla. Då är det ett stort paket med fyra fötter. Jag har ingen aning om vilka de är, springer in för att hämta kameran, tar ett kort och sedan går jag fram och försöker få ut ngt ljud. Men väldigt tysta. Sedan öppnar jag de och i står Monzora och Maja, vilken överraskning måste jag säga, blev så otroligt chockad eftersom båda hade tackat nej eftersom de bor i stockholm och uppsala nu. Jag måste iallafall säga att jag blev otroligt rörd och glad, så kvällen kunde bara bli bra. Sen fortsatte festen med paketöppning(TACK ALLA!) lekar, sånger och dans. Sångerna om mig som ni  alla gjorde var väldigt fina och rörande. Runt 23.45 bar de in till stan och palace som verkligen var en hit denna lördag, hade sjukt kul och var varmare än aldrig förr.

Tack till alla mina vänner som kom och gjorde denna fest oförglömlig, de var min bästa födelsedag någonsin och jag förstår verkligen att jag har världens finaste vänner. Till och med en tår eller två rann från min kind denna kväll!

Sen igår, min riktiga födelsedag startade med ett mysigt uppvaknande på sängen av familjen. Sen kollade jag och syrran lite innebandy då herrarna spelade och sedan blev de kalas hemma hos mig. Nicklas och nina, mormor och morfar, tore, familjen, andreas och hans föräldrar. Blev lyxmiddag och favorittårta! Sedan när jag och andreas åkte in till lägenheten så var jag så död, men otroligt glad för den bästa helgen på länge! :)

Fick väldigt mycket fint. Av familj och släkt fick jag:
ett thomas sabo armband
rosettöronhängen och rosettväska
glas
skor med nitar
en paljettjacka och en liten plunta
paljettklänning och även armband och ett supergulligt kort(andreas)
presentkort på body shop.
pengar
silveröronhängen, ett set krämer till fötterna och en makeuplektion hos make up store där man även får varor för 495:- (andreas föräldrar och hanna)

Av mina vänner fick jag:
mini mp3-spelare
Carolina gynnings bok Ego women
En smoothierecept bok och en dagbok
En svart väska med silvernitar och ett silvrigt armband med fina ord på.
Två öronhängen från pilgrim
Ett svart linne med nitar som en liten ficka och silvriga stela armband
Blommor
Vinglas
Ett par skor med guldiga nitar, en paljett och fransklänning, strumpbyxor, armband och öronhängen.

Tack så hemskt mycket allesammans som gjorde denna helg underbar på alla sätt och vis, de kommer jag alltid att minnas:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0