ånger?

Är du en av dem som kommer se tillbaka på ditt liv och säga "jag är glad att jag gjorde.."
eller är du en av dem som kommer säga "jag önskar att jag hade gjort.." ?
Jag vill vara det första alternativet men det känns som om det är så svårt att uppfylla?
Varje gång man gör något man ångrar så mår man dåligt, eller iallafall jag.
Men det är så svårt, man måste verkligen tänka innan man gör något och ibland är
det inte lätt. Man kan inte alltid tänka innan, då skulle man aldrig göra något spontant
och då missar man verkligen något. Spontanitet är en viktig egenskap som kan
leda till mycket roliga minnen, och det vet jag av erfarenhet.
Så hur ska man göra? Ska man leva livet som de kommer, gör man något man ångrar
så får man lägga det bakom sig och se framåt? Ja det är en lösning, ofta när man blir
äldre så tänker man inte på det som hände i tonåren och då glömmer man bort ångern.
Men vad är egentligen ånger? det kan vara så många olika saker. Antingen kan det vara
att man ångrat att man gjort något, eller så kan det vara att man ångrar att man inte gjorde något(när man ändå hade chansen)
Detta kan jag känna ganska ofta tyvärr. Såna ögonblick man
tänker tillbaka på som man bara vill göra om och om igen, men det går ju inte.
Men det är så lätt i efterhand att säga vad man skulle gjort och sagt annorlunda.
Så är det med allt är i livet. Det är precis efteråt man kommer på vad man
skulle gjort istället.
Så jag vill vara den som kollar tillbaks på mitt liv och säger " jag är så glad att jag gjorde.."
för jag är nästan säker på att jag har glömt det som händer nu....

var ganska längesen jag skrev nu och var sugen på att skriva
men jag har haft lite ont om tid. Skolan är jobbig och jag är skoltrött
nu har det dock lugnat ner sig lite och snart är det lov igen :) men mycket som ska
göras innan dess. projektarbetsinlämning bland annat, tur att man jobbar i en bra grupp :)

Godnattt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0